Връзка с нас: office@biomall.bg 0887 077 988
Български
Начало Ново ! Промоции Всички Марки

Признаци и изход от депресията

Търсене в блога
Горещо от Блога
от Силвия Цанова | Публикувано в Новини, Здравословни проблеми и състояния | Все още няма коментари. | 764 прегледа на този пост

Депресията е сериозен проблем, който не е за подценяване. Всеки от нас понякога се чувства самотен, отегчен, тъжен или обезверен. Депресията е нормален резултат след прекарани тежки периоди като загуба на близък или провали в работата или ученето. Когато обаче тя продължи дълго време може сериозно да ни повлияе както психически, така и физически. Често се стига и до лекарска помощ.

Депресията е сериозен проблем, който не е за подценяване

Признаците на депресията са постоянно чувство на песимизъм, безизходица и безполезност. Преставаме да виждаме положителния изход от ситуациите и ставаме черногледи. Друг признак е социалната изолация и затваряне в себе си. Все по трудно намираме теми на разговор с близките и роднините ни и губим желание за комуникация. Постоянното чувство на тъга и безпокойство. Депресията ни кара да сме особено обезпокоени, че ще ни се случи нещо лошо и така впоследствие губим и интерес към дейности, които някога сме вършили с удоволствие.

Депресията е съпроводена и с липсата на енергичност, проблеми със съня и раздразнителност. Това може сериозно да повлияе на качеството ни на работа и да влоши отношението ни с околните. Освен тези признаци, депресията се проявява и с физически симптоми. Постепенно загубваме апетит, което причинява хранителни разстройства. Ежедневието ни е пронизано от главоболие, замайване и чувство на вътрешно напрежение и дискомфорт. При по-продължителните състояния на депресия започват да се прокрадват и мисли за самонараняване и самоубийство.

Преди да се обърнете към лекар-специалист за борбата с депресията ви съветваме да опитате следното:

  • Обърнете внимание на хранителния си режим. Не е лъжа, че всичко тръгва от храната, тъй като това, което консумирате се отразява не само на тялото ви, но и на мозъка. Наблегнете на Омега-3 мастните киселини, намиращи се в рибата, орехите и лененото семе. Приемайте и повече плодове, зеленчуци и пълнозърнести храни. Изключете алкохола и кофеина – те не са вашият изход от ситуацията, напротив! Хапвайте сложни въглехидрати и приемайте магнезий. Най-важното тук е да се приемат храни, богати на витамин D – риба, гъби, яйчен жълтък, соево мляко и др. Този витамин влияе положително върху настроението и много проучвания доказват, че намалява симптомите на депресия.
  • Депресията е съпроводена и с лиспата на енергичност, проблеми със съня и раздразнителност.Излезте от социалната изолация – говорете с роднините и приятелите си. Съветите им никога не са излишни. Те ще ви помогнат да спрете да се самообвинявате. Споделете чувствата си и какво ви тежи. Не забравяйте, че всеки е имал такива моменти в живота си, а подадената ръка винаги помага.
  • Осигурете си достатъчно сън, като си лягате в нормално време и не се събуждате прекалено рано или късно. Ако работата ви не го позволява, вземете си поне седмица почивка, за да отделите време за себе и да видите ефекта, който ще усетите след това.
  • Не се затрупвайте с работа или учене. Това са най-честите поводи за поява на депресия, затова въведете нов ред в работата или ученето. Не се натоварвайте с повече работа, отколкото можете да свършите и я разделете на по-малки задачки, който да изпълнявате постепенно.
  • Учените са доказали, че мануалната терапия или терапията на допира помагат в борбата с депресията, тъй като намаляват количествата на кортизол, който води до стрес. Такива терапии са масажите, акопунктурата и акопресурата.
  • Правете неща, които са ви приятни и си намирайте най-разнообразни развлечения. Играйте си с домашния любимец, слушайте музика, разхождайте се по-често или четете книга. Всичко това ще отвлече вниманието от депресиращите мисли и ще ви зареди с позитивизъм.
  • Физическите упражнения спомагат за произвеждането на ендорфини, което подобрява настроението. Ако не сте привърженици на фитнеса, просто ходете по-често пеша или изкачвайте повече стълби.
  • Последно, но не последно място - обичайте. Споделяйте чувствата си с тези, които го залужават. Прекарвайте повече време с любимите хора и това неминуемо ще ви се отрази.
Признаци и изход от депресията Автор: Biomall.bg | .
Биомол - Магазин за хранителни добавки за здраве и красота!
Биомол се стреми да Ви предложи интереси статии на теми - живота, хранителни добавки, здравословно хранене и различни болести и превенцията им.
Рейтинг: 4.9


Коментари (0)

Напишете коментар

Вашето име:


Рейтинг: Лош           Добър

Въведете кода за сигурност от картинката:




Вашият коментар: Note: HTML не е преведен!
#{message}
#{time_ago}
При възникване на спор, свързан с покупка онлайн можете да ползвате сайта ОРС. Комисия за защита на потребителите. Областни дирекции по безопасност на храните - Филиал Пловдив.
Редизайн и разработка Web Design & SEO
© 2015 | Всички права запазени!