STADA е водещ производител на висококачествени фармацевтични продукти повече от 125 години. Продуктите на STADA помагат на хората да запазят и поддържат здравето си. Генеричните им продукти гарантират, че ежедневното здраве остава достъпно.
Според историците на фармацията началото на STADA е поставено на 14 март 1895 г. Фармацевти, насочени към бъдещето, се обединяват, за да произвеждат икономично съвместни препарати. Това води до съвместно производство на препарати в участващите аптеки, например в Берлин, Дрезден, Вюрцбург, Дармщат и другаде, първоначално в много тесни кръгове. Създава се и сдружение на фармацевтите в Дрезден. Това е мястото, където Stada има своите корени. От тези начала подобни организации започват да се развиват в по-голям мащаб.
1903 г. - Германската асоциация на фармацевтите регулира самостоятелното производство на фармацевтични специалитети, от производството до опаковането, етикетирането и цената.
Това води през 1908 г. до основаването на специализираната компания на Германската асоциация на фармацевтите. Това дава на членовете възможността да произвеждат определени препарати в съответствие с идентични насоки. Тези препарати са еднакво опаковани и се продават навсякъде на една и съща цена.
1933 г. - В резултат на политическата координация на регионалните специализирани компании и асоциации на фармацевтите, през 1933 г., с прехвърлянето на Германската фармацевтична асоциация към Професионалната общност на немските фармацевти (St.dA), специализираната компания на Германската фармацевтична асоциация се променя към отдела за препарати на Германската фармацевтична асоциация.
1935 г. - Съкращението "St.d.A." става асоциираща марка "STADA" (регистрирана търговска марка) и скоро се превръща в общ термин за всички препарати, произвеждани в аптеката в съответствие със стандартните формулировки.
STADA се фокусира върху стратегия от три стълба, състояща се от генерични лекарства, специализирани фармацевтични продукти и потребителски здравни продукти без рецепта. В световен мащаб STADA Arzneimittel AG продава своите продукти в приблизително 120 страни. Марки Consumer Healthcare като Zoflora®, Grippostad®, Snup®, Aqualor®, Vitaprost® и Nizoral® са сред най-продаваните в съответните им продуктови категории.
През финансовата 2021 г. STADA постигна групови продажби от 3 249,5 милиона евро и отчете печалба преди лихви, данъци, амортизация и амортизация (EBITDA) от 776,5 милиона евро. Към 31 декември 2021 г. в STADA работят 12 520 души по целия свят.
Качеството и отговорността към всички, които използват продуктите и услугите на STADA, са основен компонент на тяхната корпоративна стратегия. По този начин отчитат голямото значение на качеството в безопасността на продуктите на пазара на здравеопазване. Като цяло STADA съгласуват политиката за качество в цялата група, за да отговорят на критерии, които са според строгите законови изисквания за фармацевтични и здравни продукти.
Оценката на рисковете от нововъзникнали, неизвестни досега странични ефекти на активните съставки също играе важна роля за качеството на фармацевтичните продукти. Този риск остава нисък за повечето от продуктите на STADA, тъй като обикновено се използват само дълготрайни и изследвани активни фармацевтични съставки.