Връзка с нас: office@biomall.bg 0887 077 988
Български
Начало Ново ! Промоции Всички Марки

Къде е скрита захарта?

Търсене в блога
Горещо от Блога
от Полина Пеловска | Публикувано в Рецепти, Новини, Здравословно хранене, Храни и напитки, Отслабване | Все още няма коментари. | 973 прегледа на този пост

Обикновено, когато ограничаваме приема на захар и искаме да отслабнем или просто да се храним по-здравословно, намаляваме само количествата, които приемаме като добавка към чай или кафе или се опитваме да ограничим най-сладките храни. Истината обаче е, че захарта е скрита в много храни и то в изключително големи количества. Кои са те и как да ограничим приемът на тази сладка бяла отрова?

Какво трябва да знаем за количеството на захар в различни храни?

Необходима ли ни е захарта?

Глюкозата е необходми за функциониране на мозъка. Да, глюкозата е изключително важна за правилното функциониране на мозъка. Всички сме имали състояния на замъгления на погледа, спад в кръвното, виене на свят и невъзможност за концентрация, които бързо преминават след консумация на нещо сладко. Приемът на достатъчно количество глюкоза съвсем спокойно можем да си набавим чрез разнообразно и редовно хранене. Защото скорбялата, съдържаща се в хляба и зеленчуците, лактозата от млякото и фруктозата от плодовете ни осигуряват нормалното количество глюкоза от 130 гр. на ден, за да функционира мозъкът нормално .

Какъв е допустимият максимум от прием на свободни захари?

Свободни захари и свободни радикали ние приемаме винаги, когато консумираме, храни, съдържащи захар. Допустимият им енергиен прием на ден е 50 гр. или 200 ккал. за човек, чийто енергийни нужди на ден изискват 2000 ккал. Повечето жени обаче, които често се изкушават от сладко, имат енергийни нужди не повече от 1500 – 1600 ккал. на ден при условие, че не работят тежка физическа работа. В такъв случай захарите трябва да се ограничат до 40 гр. дневно.

В страни като Великобритания здравните организации залагат на още по-занижени и строги здравословни норми на количеството приемана захар, за да бъде ограничено ширещото се затлъстяване. Там се препоръчва прием на свободни захари в количество от 5% от дневния енергиен прием, което в цифри означава: 2000 ккал. на ден – 25 гр. захар, 1500 ккал. на ден – 18,75 гр. захар.

Как несъзнателно приемаме много захар?

Готовите храни съдържат голямо количество захар. Захарта и нейните производни – фруктозните и декстрозните сиропи се добавят масово в индустриално приготвените храни не само в сладките такива и не само за овкусяване, но и за оцветяване. Захар се съдържа в:

  • Мюсли
  • Плодово мляко
  • Готови подправки за спагети, скара, ястия (които съдържат и голямо количество сол)
  • Всички готови сладки храни включително торти, сладкиши, вафли, сладки съдържат много по-голямо количество захар от тези, които можем да приготвим вкъщи сами

Как да се борим с приема на захар?

  • Шоколадът е вкусен, но трябва да го ограничим до 1-2 седмично.Стъпка номер 1 е разбира се  да ограничаваме опакованите сладки храни, които приемаме и купуваме. Вафлите и всякакви други аналози са нищо друго освен калорична бомба, която на всичкото отгоре е антинутриент – не ни носи хранителни вещества.
  • Ограничавайте и приема на торти, сладолед и шоколад. Те са изкушаващи, вкусни и глезещи, но с малко воля можете да ограничите приемът им до 1 – 2 пъти седмично, за което организмът ви ще ви е благодарен. Това е стъпка номер 1 и при всеки хранителен режим или диета.
  • Едно пакетче и една лъжичка захар, които добавяме към кафето или чая си, съдържат около 4 гр. захар. Всички знаем, че обичаме да прекаляваме с количеството, но ако добавяте 2 лъжички в кафе два пъти на ден, това вече прави 16 гр. свободни захари, които съвсем съзнателно вкарваме в организма си. Волята идва и тук на помощ, а и вкусът на чая и кафето си заслужава да се опита и без захар.
  • Приготвяйте домашни конфитюри, които после да добавяте към класическите рецепти, замествайки захарта. Важно е те да са диетични – 1 кг. плодове – 100 гр. захар. Така ще имате вкусен конфитюр с ярък плодов вкус и аромат и много по-малко захар!
Къде е скрита захарта? Автор: Biomall.bg | .
Биомол - Магазин за хранителни добавки за здраве и красота!
Биомол се стреми да Ви предложи интереси статии на теми - живота, хранителни добавки, здравословно хранене и различни болести и превенцията им.
Рейтинг: 4.9


Коментари (0)

Напишете коментар

Вашето име:


Рейтинг: Лош           Добър

Въведете кода за сигурност от картинката:




Вашият коментар: Note: HTML не е преведен!
#{message}
#{time_ago}
При възникване на спор, свързан с покупка онлайн можете да ползвате сайта ОРС. Комисия за защита на потребителите. Областни дирекции по безопасност на храните - Филиал Пловдив.
Редизайн и разработка Web Design & SEO
© 2015 | Всички права запазени!