Кръстът на Bayer е една от най-известните търговски марки в света. От поколения Bayer е символ на компетентност, качество и доверие.
Всичко започва с приятелство между двама мъже, много естествено любопитство и две кухненски печки. Бизнесменът Фридрих Байер и бояджият Йохан Фридрих Вескот използват това, за да провеждат експерименти и в крайна сметка, да открият как да направят багрилото фуксин. На 1 август 1863 г. те откриват "Friedr. Bayer et. comp." компания във Вупертал-Бармен, стартираща компания от 19 век с огромен потенциал.
Компанията Bayer разработва аспирин през 1899 г. По това време тя също така става първата компания, която продава хероин като средство за потискане на кашлицата.
Байер започва да произвежда експлозиви и химически оръжия по време на Първата световна война.
Фармацевтичното подразделение на Байер се фокусира върху продуктите, отпускани с рецепта. Това включва кардиология и продукти за здравеопазване на жените.
Подразделението за здравето на потребителите произвежда продукти без рецепта. Те са за дерматология, хранене, храносмилателно здраве и сърдечно-съдова профилактика. Други области включват алергия, кашлица и настинка, и грижа за краката.
През 2013 г. Bayer празнува 150-годишнината от основаването си. Компанията изпраща дирижабъл и юбилейна изложба по целия свят и празнува с германския федерален канцлер Ангела Меркел. През 2015 г. подгрупата MaterialScience става независима компания под новото име Covestro. На 7 юни 2018 г. Bayer успешно завършва придобиването на Monsanto. През декември 2019 г. Bayer обявява, че значително ще засили усилията си за устойчивост и си поставя амбициозни цели. През 2020 г. Bayer придобива Asklepios BioPharmaceutical (AskBio) и стартира нова платформа за клетъчна и генна терапия.
Водени от целта си „Наука за по-добър живот“, Байер предлага революционни иновации в здравеопазването и селското стопанство. Компанията допринася за свят, в който болестите не само се лекуват, но и ефективно се предотвратяват, свят, в който хората могат да се грижат по-добре за собствените си здравни нужди и в който се произвеждат достатъчно селскостопански продукти, като се зачитат природните ресурси на нашата планета.
Това е така, защото в Bayer растежът и устойчивостта вървят ръка за ръка. Накратко, Bayer работи, за да превърне визията си „Здраве за всички, глад за никого“ в реалност. Стратегията на Bayer операционализира визията им, тъй като се стремят да постигнат дългосрочен печеливш растеж и да дадат положителен принос за обществото и околната среда.