Телевизор и кухня — несъвместими.10 място: Телевизор и кухня — несъвместими. Този, който е сложил телевизор в кухнята, е неспособен да контролира количеството изядена храна, отвличайки се с преглед на програмите.
9 място: Тези, които гледат увлекателни трагедии, ядат 28% повече, отколкото любителите на комедии.
8 място: Скрийте храната от очите. Само видът на храната или даже шарената опаковка ни кара да ядем.
7 място: За да не ядем през цялото време, храната трябва да бъде труднодостъпна. Психолозите съветват да обядвате в гостната, където няма нито хладилник, нито предателски купички с бонбони. По тази причина орехите и семките е по-добре да се купуват непочистени.
6 място: Съхранявайки продуктите в контейнери, фолио и торбички за храна, е полезно не само от санитарни съображения. Колкото повече действия трябва да извършите, за да се доберете до продуктите, толкова по-малко е вероятно да направите втори опит да похапнете.
Научете се да ядете с клечки: сложно е, бавно и неудобно.5 място: Изхвърлете салатиерите и огромните чинии. Доказано е, че колкото е по-голяма общата чиния, толкова по-голяма ще е Вашата порция.
4 място: Не яжте от дълбоки чинии. В тях човек по правило не може адекватно да оцени обема на своята порция и изяжда повече. Супата е по-добре да се яде в специални чашки.
3 място: Научете се да ядете с клечки: сложно е, бавно и неудобно. И именно затова не позволява да преядем така, както с лъжица или вилица.

2 място: Не купувайте различни варианти от един и същ продукт. Както показват изследванията на американските психолози, при наличие на няколко вида от един и същ продукт в хладилника потреблението му се увеличава средно с 23%.
1 място: Купете си хубави крушки. Качеството на осветлението — така, както и външната температура — значително влияят на това колко ядем. Доказано е, че при ярка светлина човек изяжда много по-малко, отколкото с приглушено осветление. Така че, във Ваш интерес е да имате добро осветление при хранене, а в кафенетата и ресторантите да избирате място до прозореца.
Не купувайте различни варианти от един и същ продукт.